fredag 19 februari 2016

Till fågeltornen vid Mietoisviken


Här i Saari vid Mietoisviken i Mynämäki växlar vädret om vartannat. Fina flammande solnedgångar, blöt snö eller friska kalla vinterdagar. Jag har redan mina favoritställen och efter ett besök i Helsingfors känns det alltid lika fint att besöka dem, Sillankari eller fågeltornen. Granar som är gröna eller snötunga, granarnas silhuetter i den violetta skymningen .Jag är ingen fågelskådare, men älskar fåglar. Just nu kan man höra några enstaka läten i skogen, hackspettens enformiga knackande och talgoxarnas kvitter, som fyller mig med vårkänslor. Jag ska försöka lägga ut en videosnutt med en bäcks enformiga porlande under snön, ifall det nu lyckas...

Här sitter jag som en hare i grandungen (jag ställde kameran på en låg bänk!).


Här skymtar det mindre tornet, Vasikkahaka.

Fina tittgluggar och fågelkartor i tornen.

På sommaren är det här en strandäng där korna betar.

Hemliga portar i talldungen.

Det större tornet i skymningen.

Selfie uppe i tornet.

Utsikt mot Mietoisviken och Sillankariudden, dit jag ofta vandrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar