lördag 28 december 2019

Au revoir, Grez-sur-Loing


I morgon blir jag tvungen att lämna Hôtel Chevillon och resa hem efter en sex månader lång vistelse i Grez-sur-Loing, sponsrad av Svenska Kulturfonden. Visst känns det vemodigt, men ett halvt år är en ganska lång tid att vara borta hemifrån. David for hem igår, efter några fridfulla juldagar här i Grez.

Här några sista bilder från Grez, fast jag kommer antagligen att återvända till min vistelse i Frankrike här på bloggen, på ett eller annat sätt.

Klockan är mycket, har tidig väckning och måste packa färdigt min resväska, tömma kylskåpet och ta mig till busshållpatsen. Vi ses i Paris, där jag tillbringar två dagar innan jag tar kvällsflyget hem på måndagen. 

À bientôt, mes amis!


Den ensamma hästen syns inte till
 

Vårt fina julbord på Hotel Chevillon


Julafton med Bo Haglunds familj

David har gett ut låten Hetket (Josei) på Youtube

På stationen i Melun


På vårt fina bageri i Grez


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar