fredag 1 maj 2020

Min första maj...

Första maj med social distansering... Jag medger att skyltarna i Brunnsparken började kännas lite för förmanande - ett slags förmynderi? Tror nog att folk/ungdomarna skulle ha stannat hemma utan skyltarna. Dessutom var vädret kallt och blåsigt, höll på att förfrysa händerna när jag fotade. Skulle gärna ha druckit nånting varmt på ett café. Men jag njöt nog av vappen i alla fall...  O hur härligt majsol ler... 

Här lite bilder från min ensamma promenad:





Ford från 1929...

"Flatiron"-byggnaden i Helsingfors...

Minns hanami i Uenoparken i Tokyo för
ett år sedan... Sakura, sakura...


De skeppsbrutna av Robert Stigell, 1898

Ménage à trois... 
Finlandssvenska rum... 

I Kaserngatans S Market... 
De här var de enda ballongerna som
jag såg... 


Somliga ballonger krymper genast,
så var det också i min barndom...
Vårblommor på Observatorieberget... Sköt om er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar