lördag 19 mars 2016

Författarkväll på Luckan

Fin författarkväll med Pirkko Lindberg och Nalle Valtiala på Luckan, arrangerad av Svenska Fredsvänner i Helsingfors. Elisabeth Nordgren ledde diskussionen. Från Humboldts papegoja till Fukushima, om språk och minne, utrotade folk, miljökatastrofer, tsunamin i mars 2011.
  Trevligt att se författarkolleger bland publiken, Birgitta Boucht och Thomas Brunell. Helen Svensson, som var min förlagsredaktör på Schildts i 25 år.
  Men nu hinner jag inte skriva mera, ska försöka sova några timmar innan jag reser till Berlin i morgon. Ska vistas på författarresidens i två veckor med Emma Juslin. Nästa rapport kommer därifrån, kanske från Unter den Linden... Sedan följer jag Donaufloden mot sydost och hälsar på en klasskamrat i Wien... via Bratislava... Och enligt Claudio Magris är Budapest den vackraste staden vid Donau.







2 kommentarer:

  1. Hej det ser trevligt ut. Känner eller har mött nästan alla. Synd att sängen kom i vägen. Nästa gång. Njut av resan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, läste först nu din kommentar, den första som jag fått här på bloggen. Jo, det kommer nya kvällar, nya evenemang. Orkar inte gå ut på kvällen här i Berlin... Vi hörs, ha det bra!

      Radera