torsdag 30 mars 2017

På vandring i Tanger

Många blåa dörrar, fina pastellfärger, dadlar, mynta, katter överallt. I mattgalleriet, som drivs av ett kooperativ, fick jag säga ett bestämt nej till en matta i ljusa nyanser, som jag visserligen blev förtjust i. Den ganska barska mattförsäljaren begärde 800 euro, men jag skulle ha fått den för 500, vilket min resekassa inte tillät... I argankosmetikaffären presenterade ägaren ett té som består av 25 undergörande örter. Det köpte jag... Kvinnorna är mestadels tysta i bakgrunden, de förhandlar inte. Ibland undrar jag vad de riktigt tänker om oss västerländska kvinnor...




















På takterrassen, Spaniens kust syns till vänster.

De vassa glasbitarna på takmurarna ska skrämma bort tjuvar...


Skulle nog gärna ha köpt den första
mattan, men resekassan tillät inte...


Den barska mattförsäljaren. Bossen sitter vid bordet.

De undergörande örterna.




I väveriet

American Legation, ett museum som
har en Paul Bowles Wing. Tyvärr hann
jag inte gå dit. 
Gammal spansk arkitektur vid salutorget
Kasbahfortet i medinan

Matthew från Kalifornien i hamnen där det planeras en fisk-
odling.
Olle på finsoffan i Fez

Ingången till en liten moské

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar